US Government Seizes Web Domain of PressTV and Other Iranian Sites

Isn’t it racist to translate only one sentence in Farsi?

They seized the domain of DailyStormer.Com in 2017.

So apparently, Iranians are less of a concern to the feds than are Tranny Watchers.

Of course, was seized under the US law that says “a private company can do anything to anyone, and take away all of their rights.”


US authorities have apparently seized the web domains of Iran’s international media outlets Press TV and Al-Alam, along with the Yemeni TV channel Al Masirah, run by the Houthi faction, an Iraqi Shia satellite channel, and others.

Visitors to the and a number of other websites were greeted on Tuesday with a notice that they were seized under US laws that allow civil and criminal forfeiture of property involved in “trafficking in nuclear, chemical, biological, or radiological weapons technology or material, or the manufacture, importation, sale, or distribution of a controlled substance.”

The seizure notice by the US Department of Justice also invokes a law governing presidential authority in dealing with “unusual and extraordinary threat; declaration of national emergency,” which includes the Iran Nonproliferation Amendments Act of 2005 and the ironically named Iran Freedom Support Act of 2006.

Launched in July 2007, Press TV is the international English-language service of the Islamic Republic of Iran Broadcasting (IRIB), Tehran’s state media agency. Al-Alam goes back to 2003 and is broadcast in Arabic, Farsi and English to audiences in the Middle East and the Mediterranean.

Al-Masirah is not owned by Iran, but by Ansarullah – the movement of the Houthis in Yemen, a faction the US has accused of being “proxies” of Iran on account of them being Shia Muslims and resisting the invasion of Yemen by Saudi Arabia since 2015. The TV channel is headquartered in Beirut, Lebanon.

Neither the US nor the Iranian authorities have commented on the seizures just yet. Meanwhile, the NGO Yemen Solidarity Council (YSC) condemned “the deliberate silencing of the Yemeni voice by the American regime.”

Yes, it’s clearly that.

PressTV is a pretty major alternative news website. They post news in English.

I’ve read the site a lot, and I’ve never seen them promoting terrorism or nuclear terrorism.

Stealing websites is a really bold move. When they stole, it was very clear that they were scared to death of the exponential growth the site was seeing. However, I doubt that PressTV was seeing exponential growth, and this is likely simply to send a signal to the Iranians that they do not have the right to share their views and experiences with the world.

Frankly, I didn’t realize that the government could take your freedom of speech. I thought it was the law in America that only private companies could do that.